Toss

Senioren toss maandag- en vrijdagochtend
Op maandag- en vrijdagochtend is er toss-ochtend voor alle 55+ leden van onze vereniging.
Hiervoor zijn de banen 1 t/m 8 beschikbaar. Als er geen gravel beschikbaar is, wordt er op de banen 9,10 en 11 gespeeld. Voor meer toss capaciteit moet op de banen 1,2 en 12 worden afgehangen, omdat er op weekochtenden veel vrije spelers behoefte is. De organisatie wordt onderling geregeld.

Dinsdagavond-toss
Hiervoor zijn de banen 1 t/m 8 beschikbaar. En als er geen gravel beschikbaar is 1,2, 9(*), 10 en 11. Baan 12 is voor vrije spelers.

(*) kan door de trainer tot 19.15 uur worden gebruikt

Clubpasjes worden op tafel gelegd. Er worden 4 pasjes van spelers uitgetrokken, die met elkaar een partijtje tennissen, op basis van gelijke sterkte. Er wordt getosst van 19.00uur tot 22.45 uur. Voor elke ronde graag iets eerder aanwezig zijn in verband met het indelen. De speeltijd bedraagt 45 minuten per ronde.

Woensdagmorgen koffie-toss
Hiervoor zijn de banen 2 t/m 6 beschikbaar. Als er geen gravel beschikbaar is, wordt er op de banen 9,10 en 11 gespeeld. Voor meer toss capaciteit moet op de banen 1,2 en 12 worden afgehangen, omdat er op weekochtenden veel vrije spelers behoefte is.

Er wordt getost om 08.55 uur en om 10.25 uur.

Natuurlijk bestaat de mogelijkheid om alleen het 1e of 2e uur mee te doen.
De 1e speeltijd is van 09.00 – 10.00 uur, daarna is het (het heet niet voor niets koffie-toss-ochtend) koffie half uurtje. De 2e speeltijd is van 10.30-11.30 uur.
Na iedere speeltijd moeten de banen geveegd/gesleept worden en de sleepnetten worden opgehangen, zodat de sproei installatie vrij ligt.

De opkomst is zo’n 28 spelers/-sters gemiddeld per speeltijd. Zijn er meer deelnemers dan banen (wat heel soms voor komt) dan wordt er gespeeld met een andere tijdsindeling, bijvoorbeeld 45 minuten per spel, zodat toch iedere aanwezige heeft kunnen spelen.

Het koffie half uurtje wordt als een gezellige onderbreking ervaren, het geeft gelegenheid bij te praten, elkaar beter te leren kennen en andere tennis afspraken te maken. Nieuwkomers vinden er verdere aansluiting bij de club..