Tenniskids

Tenniskids is een programma voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar, ontwikkeld door de KNLTB. Met speciale ballen, rackets, banen en oefeningen leer je razendsnel tennissen. Je wordt direct in een team met leeftijdsgenootjes geplaatst.

Zo kun je snel nieuwe vriendjes maken en kun je samen naar duidelijke doelen toewerken. Je gaat namelijk al heel snel wedstrijdjes spelen. Ook leer je op een leuke manier de juiste techniek.

Plezier en samenspel; daar draait het om bij Tenniskids! Het Tenniskids programma bestaat uit verschillende gekleurde fases.

Ouder-kind tennis blauw

Voor de jongste jeugd (4 t/m 6 jaar) zullen de tennislessen samen met ouder/verzorger zijn.

Met behulp van ouders en gebruik van o.a. strandballen hebben de kinderen zelfs op deze leeftijd meteen de ervaring om "echt" te tennissen. Kinderen in deze leeftijdsfase hoeven nog geen lid te worden van de vereniging, volgen enkel de wekelijkse ouder-kind les en kunnen maandelijks opzeggen. Ouders hoeven hiervoor geen ervaring te hebben. Voor een impressie zie onderstaand filmpje.

Tenniskids rood-oranje-groen

Er zijn door de KNLTB ook een hoop mooie filmpjes gemaakt, waarin goed wordt uitgelegd hoe het met de verschillende kleuren zit:

Filmpje rood (richtleeftijd: 6 t/m 8 jaar)

Filmpje oranje (richtleeftijd: 8 t/m 10 jaar)

Filmpje groen (richtleeftijd: 10 t/m 12 jaar)

Verdere informatie over de spelregels en de telling in rood, oranje en groen staat HIER

Tenniskids alles-in-1

Met Tennis Alles-in-1 zitten onze junioren niet meer alleen op tennisles, maar op tennis. De kids gaan hierdoor méér tennissen, spelen wedstrijden en ze doen mee aan verschillende clubactiviteiten. Kinderen ervaren meer teamgevoel, ze gaan beter tennissen én daardoor staan met meer lol op de tennisbaan. Hierdoor blijven ze langer met plezier tennissen!

All-in pakket Teteringse Tennis Vereniging

All-in pakket rood (6 t/m 8 jaar): €25,00 per maand (facturatie €150,- voor 6 maanden)

• lidmaatschap > onbeperkt gebruik van het tennispark)
  • Clubactiviteiten > mogelijkheid om deel te nemen aan leuke events op de club
  • Competitie > kindvriendelijke competitie met korte wedstrijdjes in teamverband

All-in pakket oranjegroen (9 t/m 12 jaar): €33,- per maand (facturatie €198,- voor 6 maanden)

• lidmaatschap > onbeperkt gebruik van het tennispark
  • Tennisles > groepstraining ingedeeld op niveau met leeftijdsgenoten
  • Competitietraining > extra speelmoment met oefenwedstrijdjes onder begeleiding van een trainer (jeugdtoss)
  • Competitie > wedstrijdjes spelen in teamverband

All-in pakket geel (13 t/m 17 jaar): €33,- per maand (facturatie €198,- voor 6 maanden)

• lidmaatschap > onbeperkt gebruik van het tennispark
  • Competitie > wedstrijden spelen in teamverband

Contributie all-in pakket: Een seizoen voor de jeugd bij TTV loopt van 1 april t/m 30 september en van 1 oktober t/m 31 maart. Wanneer je tussendoor lid bent geworden dan ontvang je naar rato een rekening voor de contributie. Deze rekening ontvang je per e-mail vanuit Club Collect. Je kunt vervolgens kiezen uit verschillende betaalmethodes om de rekening te voldoen.

Ook is het mogelijk te kiezen voor een jeugdlidmaatschap zonder training: Dan wordt je voor een heel seizoen lid (vanaf 1 april t/m 31 maart) voor €85,-.

Voor vragen over dit pakket, kunt u contact opnemen met Paul Honig (06 – 22851965)