Jeu de Boules algemeen

Jeu de Boules
Onze tennisvereniging heeft naast tennis- en padel banen ook een jeu de boules accommodatie. Dit Franse balspel wint aan populariteit. Het kan door iedereen worden gespeeld. Ook de jeugd sluit meer en meer aan. Gezelligheid en sportiviteit staan centraal.

Wat is het spelkarakter?
Voorlopig alleen recreatief. Daarom zijn we niet aangesloten bij de sportbond.

Wanneer kan men spelen?
Op zich het hele jaar door. Iedere dag dus. En in georganiseerd verband -de boule commissie regelt dit- op dinsdagavond (19.00 uur) en donderdagmiddag (14.00 uur). Ook worden er in de loop van het jaar andere activiteiten georganiseerd, bijvoorbeeld clubkampioenschappen.

Wat zijn de spelregels?
Zie daarvoor de TTV site (en publicatiebord). Daar staan daar de beknopte spelregels op vermeld. En ook het uitgebreide Internationale Spelreglement Petanque van de Nederlandse Jeu de Boule Bond.

Welk spelmateriaal heb ik nodig?
Drie petanque ballen en een bute. Je kunt natuurlijk je eigen materiaal meebrengen. Ook TTV heeft een aantal sets beschikbaar.

Wie kan meedoen?
Natuurlijk alle TTV-leden. Het is voor hen een aanvullende activiteit. Maar ook anderen, die niet tennissen kunnen komen boulen. Men kan zich eerst twee maanden vrijblijvend oriƫnteren. Daarna gaat men een boule (jaar)lidmaatschap aan.

Waar kan ik me aanmelden?
Via dit inschrijfformulier  of bij Hans Kalle 076-5715719.

Kosten?
Slechts 40,- Euro per jaar. Dit wordt gebruikt voor een toegangspas en administratiekosten.

Faciliteiten?
De boulers kunnen gebruik maken van het paviljoen. Ingeval het niet open is, kan men met de toegangspas in de TTV koffie kamer en toilet/douche gelegenheid.

Baan huren?
Als introducee van een TTV-lid kost dat 2,- per dag. Voor niet leden kost het huren van een baan 5,- per uur per baan (maximaal 6 spelers), inclusief spelmateriaal. Reserveren bij Nico van Leeuwen 0621538289. Voor grotere groepen wordt in overleg maatwerk geregeld.