Registratie verplicht horeca

Helaas is het Covid-19 virus nog steeds onder ons (en ook steeds dichterbij) en worden we nog steeds geconfronteerd met wijzigende maatregelen voor tennisverenigingen inclusief horeca-regels voor ons paviljoen.
De volgende basisregels zijn nog steeds van kracht:
•  heb je klachten: blijf thuis en laat je zo snel mogelijk testen;
•  ben je 18 jaar en ouder: houd 1,5 meter afstand van anderen;
•  was vaak je handen.

De basisregels, sportregels en andere algemene uitwerkingen vind je hier. De regel is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt, echter is voor de sportsector een uitzondering gemaakt om in de sport en spelsituaties waar dit niet mogelijk is de 1,5 meter afstand tijdelijk los te laten. Één van de belangrijke adviezen om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen is om de hygiënerichtlijnen te volgen. Was dus met regelmaat je handen!

Registratie paviljoen- en terrasbezoek
Voor het bezoeken van het paviljoen wordt je verzocht je te registreren. Dit kan met een formulier wat op het park ligt of via een website die met deze QR code te benaderen is, zodat je jezelf gemakkelijk kunt registreren. Deze QR code is her en der op het park zichtbaar:
Deze registratie geldt voor mensen vanaf 18 jaar:
·       Tossers
·       Bezoekers
·       Leden die trainingen volgen
·       Jeu de boule leden
·       Mensen met introductiespelers of die een tennis-/padelbaan huren

Leden die elektronisch een baan hebben afgehangen en geregistreerde bardiensten hoeven zich niet te registreren. We kunnen uit de administratie halen dat zij het park hebben bezocht. De registratie wordt na 14 (binnenkort 10) dagen verwijderd.

Wat betekent de Corona maatregelen verder voor ons?

Leden en bezoekers
Een ieder dient zich te houden aan het voorgeschreven protocol:
·       Maximaal 4 personen aan een tafel, afstand 1,5 mtr
·       Volg de pijlen voor looprichting in het paviljoen
·       Keuken blijf gesloten en is niet beschikbaar voor leden
·       Op terras alleen zitten, er zijn geen staanplaatsen op het terras
·       Kleedlokaal : bezetting maximaal 1 persoon

Competitie-spelers
De indelingen van de competitie is deze week bekend geworden. De competitie gaat zonder tegenbericht gewoon door:
·       Volg het protocol en bovenstaande regels
·       Er worden geen schalen verstrekt (competitie inschrijf geld zal overeenkomstig worden aangepast)
·       Geen onverpakt eten, geen salades, rauwkost. Teams kunnen zelf wat verzorgen voor de gasten maar kan alleen apart verpakte etenswaren aanbieden. Keuken is voor geen enkel team beschikbaar. Ook niet voor messen, borden en schalen.
·       Op vrijdagavond wordt gespeeld op vaste speeltijden.

De competitieleider zal de teamcaptains informeren.
·       Vrijdagavond teams (vroege shift) moeten het park hebben verlaten voordat de late shift van de banen afkomen!
·       Laat bezoekers zich ook registreren!  Spelers zijn geregistreerd bij invullen uitslagen

Bardienst
Wij verzoeken de bardienst om de tafels te desinfecteren wanneer bezoekers een tafel hebben verlaten. Desinfectiemiddelen staan op de hoek van de bar.

Toernooi
Aanstaande zaterdag start een Open toernooi. Er zijn ca. 140 deelnemers. Met de toernooicommissie zijn afspraken gemaakt over wat wel/niet kan. De toernooi commissie informeert de deelnemers over deze aanvullende specifieke Corona maatregelen.   Wij hopen dat u allen begrip hebt voor de maatregelen die we moeten treffen en moeten hanteren. De tennisvereniging kan nog steeds een hoge boete ontvangen bij het niet nakomen van de regels. Tevens kan het voorkomen dat het park een aantal weken moet worden gesloten.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het in acht nemen van deze regels.

Geef elkaar de ruimte.

Namens het TTV bestuur:  Ad, Susan, Judith, Kim, Nico en Kitty