Padel Voorjaarscompetitie 2022

Bij TTV kun je dit voorjaar (2022) deel uitmaken van een team dat uitkomt in de KNLTB padelcompetitie. Je kunt als team spelen op vrijdagavond, zaterdag of zondag. De voorjaarscompetitie zal 5 speeldagen zijn, startend begin april.

Speeldagen voorjaarscompetitie 2022

Jeugdcompetitie

Vanuit de KNLTB wordt alleen nog een jeugdcompetitie op zondag aangeboden, omdat het aantal jeugd spelende padel spelers nog te klein is om dit op andere dagen aan te bieden. Vanaf 15 jaar mag je aan de reguliere seniorencompetitie meedoen. Hier zit dus een klein overlap in, omdat de jeugdcompetitie t/m 17 jaar wordt aangeboden.

Promotie / Degradatie

Vanaf 2022 wordt tijdens alle padelcompetities gespeeld om promotie/degradatie. Hierdoor zal er een piramidale opbouw van klassen ontstaan, waardoor uiteindelijk de niveauverschillen in de klassen kleiner worden. De teamrechten gelden per competitie. Een team promoveert of degradeert dus naar dezelfde competitie het jaar daarna. Bijvoorbeeld: een team wordt kampioen in de Voorjaarscompetitie 2022 en promoveert naar een hogere klasse in de Voorjaarscompetitie 2023.

De KNLTB competitie wordt aangeboden op 6 verschillende niveaus

• Topklasse (alleen zondag)
  • Hoofdklasse (alleen zondag)
  • 1e klasse (wedstrijdspelers)
  • 2e klasse (gevorderden)
  • 3e klasse (licht gevorderden)
  • 4e klasse (beginners)

Er zijn 3 speeldagen in april en 2 in mei. Teams bestaan uit minimaal 4 spelers. Iedere combinatie van mannen en vrouwen is mogelijk.

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen waardoor iedereen met en tegen elkaar kan spelen.

Iedere speeldag bestaat uit 4 dubbelpartijen.

De kosten voor deelname per team is €150,00. Dit is inclusief ballen en schaal. Je kunt je aanmelden via het formulier hieronder. Je kunt je als volledig team aanmelden of individueel. Als je niet al een team hebt gaan wij kijken of we je kunnen plaatsen in een team.

Bardienst

Bij elke competitie geeft de captain van het team 4 mensen door die een extra bardienst moeten draaien. Wanneer je dus een competitieverband speelt draai je een extra dienst voor die bovenop de bardienst die je verplicht bent voor je lidmaatschap. Tenzij je team uit meer 4 personen bestaat, kan het zijn dat je captain jou uit roostert.

Inschrijven

Je kunt je aanmelden via dit formulier. Je kunt je als volledig team aanmelden of individueel. Als je (nog) geen team hebt, stuur ons dan een mailtje zodat wij kunnen kijken of we je kunnen plaatsen in een (nieuw) team.

Sluitingsdatum voor inschrijving is 9 januari 2022.

Let op: Niet tijdig of onvolledig ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen.

Voor vragen kun je mailen naar [email protected]

Namens de padelcommissie,

Kitty Iding (VCL)