Registratie plicht in de horeca

18 augustus 2020

Vanaf 10 augustus gelden er nieuwe overheidsmaatregelen voor bezoek aan kantine en terras. TTV is verplicht om aan alle bezoekers te vragen contactgegevens te registeren. Om een eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD mogelijk te maken.

Leden die afgehangen hebben zijn reeds geregistreerd en hoeven geen extra formulier in te vullen, tossers en bezoekers wel.

De registratie is op basis van de Noodverordening COVID-19 veiligheidsregio Midden- en West-Brabant van 10 augustus 2020. Alle eet- en drinkgelegenheden, waaronder kantine en terras, zijn verplicht om aan alle bezoekers te vragen hun contactgegevens beschikbaar te stellen en toe te stemmen in verwerking en overdracht van die gegevens voor de uitvoering van een eventueel bron- en contactonderzoek door de GGD. Het gaat om de volgende gegevens:

• volledige naam
  • datum, aankomsttijd en placering van het bezoek
  • e-mailadres
  • telefoonnummer
  • toestemming.

De gegevens mogen niet voor andere doeleinden worden gebruikt en kunnen alleen door de regionale GGD worden opgevraagd. De gegevens moeten 14 dagen bewaard worden en daarna vernietigd.

Bij een bezoek aan kantine en terras kun je je via een digitaal formulier registeren. Klik hier voor het registratieformulier, of scan met je mobiel onderstaande QR-code (zie onderaan dit bericht). Bij de ingang van de kantine en het terras is de QR-code ook beschikbaar. Registratie is voor jouw en mijn veiligheid.

Daarnaast blijven de algemene veiligheids- en hygiëneregels van het RIVM gelden:

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar (uitzondering tijdens het sporten).
  • Vermijd drukte.
  • Was vaak je handen met zeep.

Met registratie heten we iedereen weer graag van harte welkom in onze kantine.

Met sportieve groet,

Bestuur TTV