Plan je bardienst

09 maart 2020

Barplanning en ermee samenhangende huis- en wettelijke regels

Je plant zelf je verplichte bardienst(en) in via deze link.

Ben je een beginnende bardienstdraaier, plan dan een dienst in op een rustig moment of met iemand anders.

Waarom bardienst?

Bij TTV beschikken we over een prachtig clubhuis dat we op relevante momenten zoveel mogelijk open houden voor leden en gasten. De bar bedienen we samen, als leden, zonder uitbater of mensen van buiten de club. Door er samen de schouders onder te zetten behoren we tot één van de clubs met het hoogst aantal openingsuren in de regio. Bardienst draaien doe je voor jezelf en voor elkaar. Je leert andere mensen kennen binnen de vereniging en zorgt dat men gezellig een drankje kan nuttigen vooraf of na afloop van de sportieve inspanning.

We hebben het zo geregeld dat elk senior lid tot 73 jaar verplicht is één of meerdere bardiensten uit te voeren per jaar. Bij het spelen van competitie hoort een extra bardienst. Wanneer je voorjaars- én najaarscompetitie speelt draai je in totaal dus drie bardiensten.

Bardienst en pasje

Omdat er vanaf het begin van het seizoen bezetting nodig is achter de bar, is het van belang dat iedereen op tijd zijn bardiensten inplant voor het hele seizoen. Dit kan eenvoudig online. Als stok achter de deur, ook al klinkt dit misschien onvriendelijk, is de geldigheid van je TTV pasje gekoppeld aan het inplannen van de bardienst. Ga er dus echt even voor zitten en stel het niet uit. We zien je immers graag op het sportpark. Ten eerste op de baan. Maar ook voor wat extra gezelligheid in het clubhuis.

Voor de volledigheid vind je hieronder het bardienstregelement.

Bardienstreglement

• Elk seniorlid tot 73 jaar moet per seizoen een bardienst vervullen.
  • Inschrijven van de dienst moet voor 1 april en voor het afhalen van de tennispas.
  • Competitieteamleden draaien een dienst extra voor elke competitie die ze spelen, bij voorkeur op een competitiedag, maar niet op de dag dat men zelf competitie speelt. Captains geven minimaal 5 bardiensten per team op. Speel je per jaar 2, 3 of meer competities dan draai je
    voor elke competitie een extra bardienst.
  • Het speelpasje wordt geblokkeerd als op 1 april niet is ingeschreven. Op het moment dat men zich alsnog heeft ingeroosterd wordt het pasje geactiveerd.
  • Bij het niet draaien van de ingeplande bardienst treden onderstaande sanctieregels in werking.
  • De barcommissie zal de (financiële) administratie beheren en verantwoorden aan het bestuur.
  • Bij situaties waar onduidelijkheid blijft bestaan beslist het bestuur .

Nieuwscategorieën