Brabantse Jeu de Boules wijktoernooien

10 mei 2022

Dit jaar vinden er in de maand juli Europese kampioenschappen Petanque plaats in Den Bosch, waaraan zo’n 40 landen deelnemen. ( https://petanque2022.nl ).

In aanloop naar dit evenement worden er in 6 steden in Brabant (Roosendaal, Breda, Tilburg, Den Bosch, Eindhoven en Helmond) wijktoernooien petanque georganiseerd, met als doel om eenzaamheid terug te dringen en daardoor mogelijk nieuwe vrienden te maken.

In samenwerking met diverse organisaties, waaronder de gemeente Breda, More2Win en Breda-Actief worden er in Breda op 4 locaties mixtoernooien georganiseerd. Zo ook op de Jeu de Boulesbanen op ons park. De data voor ons zijn,

dinsdag 21 juni, donderdag 23 juni, dinsdag 28 juni en donderdag 30 juni, steeds tussen 19.00 en 21.30 uur.

Elke avond worden er 3 rondes gespeeld van elk een half uur, waarbij je steeds verschillende medespelers en ook andere tegenstanders hebt. Je schrijft je dus individueel in en niet als team !!

Afhankelijk van het aantal inschrijvingen spelen we dan twee tegen twee (doubletten) of drie tegen drie (Tripletten). Uiteindelijk levert een dergelijk wijktoenooi een aantal winnaars op. Let op: als je kans wil maken om de finale te spelen dan dien je minimaal 2 avonden (lees: 6 speelronden) deel te nemen. De winnaars van elke wijk in Breda spelen op zaterdag 2 juli finales op aangelegde jeu de boulesbanen in het centrum van Breda. De winnaar van deze finales in Breda mag vervolgens op dinsdag 12 juli, de dag voordat het EK in Den Bosch begint, spelen tegen de winnaars van de 5 andere steden.

Inschrijven is gratis en mogelijk voor iedereen, oud, jong, mensen met een beperking via de website van Brabantse Boules ( https://petanque2022.nl ) Op deze website kun je een keuze maken of je alle avonden speelt of minder. Indien je niet beschikt over JdB-ballen, geen probleem, deze zijn voorradig op de club. Namens de JdB-commissie nodigen wij jullie uit om in ieder geval “reclame” te maken voor dit evenement in jullie directe omgeving of om zelf deel te nemen.

De JdB-commissie

Hans Kalle